Projekt på G!

Publicerat: 2011-11-08 / 00:17:51 | Kategori: Allmänt

Hej alla!
Yes ni läste rätt! Jag håller faktiskt på med tre olika projekt just nu, ett på order av mamma (en liten inredningsdetalj i våran hall, mer tänker jag inte avslöja)! En annan hade jag inte ens gjort om jag inte fick idén och "saken" av min söta mormor och den tredje är något jag har velat göra säkert sen säkert ett år sen så nu tyckte jag att det var dags att göra något åt saken! :D

Men jag tänker inte avslöja idag vad det är för något jag har i görningen.. hehe, berättar det så fort jag är klar med ett av dem. :) Vilket förmodligen kommer bli mammas önskemål. ;)

Men ha det bäst tills nästa gång! :)
Puss & Kram Skumbanan
/Sofie :*



Mammas julklapp förra året!

Publicerat: 2011-11-08 / 00:06:31 | Kategori: Askar
Hej alla!
Tänkte visa upp er asken jag gjorde förra året i julklapp till min kära mamma. :)
Hon blev väldigt glad över den så jag hoppas ni också tycker att den blev bra och att ni finner inspiration. :)









Den fick sig ett litet gammalt tema över sig och med lite löv virvlat runt sig, gillar löven/bladen skarpt!
Dem gjorde hela asken. :)

Puss & Kram Skumbanan
/ Sofie :*

Scrapbooking är inte bara kul!

Publicerat: 2011-11-08 / 00:01:47 | Kategori: Askar
... utan det kan också vara praktiskt!

Och med det menar jag att sånt som man förvarar saker i kan bli så mycket roligare om man piffar upp dem lite. Jag är t.ex. en liten slarvmaja av mig, förut så låg mina örhängen (stora som små) utspridda över hela min bokhylla och i badrummet men sen fick jag nog (min mamma mest tror jag) och gick och köpte mig en vit liten ask på en scrapbookingbutik och scrappade ihop en liten söt ask som matchade färgen lite grann i mitt rum. Tog lite papper som jag hade rest från något jag gjort förut.

Det är något du kan tänka på! Släng aldrig papper! Oavsett hur lite papper det är kvar av arket! För du vet aldrig när du kanske kommer ha nytta av det. Det har hänt mig flera gånger och händer bara oftare att jag använder restpapper till mindre ytor och saker. :) Så du sparar en massa pengar på att inte kasta papper som blir över. :)



Här är alltså min ask som jag scrappa där jag förvarar mina stora och små örhängen, väldigt smidigt! :)
(gjorde den någon gång i år, kommer inte ihåg när.. hehe)









Blev den bra? Jag blev nöjd i alla fall! Jätte söt, liten och praktisk! :)

Puss & Kram Skumbanan!
/ Sofie :*

Tre små tändsticksaskar!

Publicerat: 2011-11-07 / 23:45:20 | Kategori: Askar
Hej alla!
Förlåt för mitt uppehåll men det har hänt mycket sen jag uppdatera sist och det har inte varit bra saker så jag har inte riktigt haft något humör för att scrappa eller blogga. Men nu är jag back in business again!
Tänkte visa tre tändsticksaskar som jag gjorde för ganska längesen, förmodligen innan det förra inlägget till och med, hahaha. Men här är dem i alla fall. :)














 liiite skarpare bild..

Såå vad tycker ni? Var dem fina? :)
Puss & Kram Skumbanan
/Sofie :*


Nya saker, jippi!

Publicerat: 2011-08-28 / 13:03:04 | Kategori: Allmänt
Hej alla!
Kolla vad söta saker jag köpte häromdagen, var på invigningen av Gränby Centrums nya del där en av mina favoritaffärer nu har öppnat, nämligen Panduro!

Jag som egentligen är pank fick som tur var låna lite pengar av min söta mamma som var snäll nog att låta mig gå lös i butiken för pengar som jag egentligen inte hade. Så det blev en "ask-bok" som jag ska scrappa nästa helg har jag tänkt, om jag hittar rätt saker till den. Sen blev det såklart lite mer blommor (älskar blommor!) och tre papper! :)


Puss & Kram Skumbanan
/ Sofie :*


Lång paaaauus!

Publicerat: 2011-08-26 / 13:33:28 | Kategori: Askar
Hej allihopa!
Hoppas ni har haft en underbar sommar full med massa grillning, bad, fint väder och härligt sällskap! 
Själv har jag haft en av mina bästa sommrar någonsin då jag har tillbringat över två veckor i Italien och åkt till en massa andra härliga ställen med kompisar och familj. Så ni kan verkligen vänta er att det kommer att dyka upp många layouter med kort från Italien den kommande tiden! 

Ska bara framkalla bilderna först, tog över 1600 bilder, haha. Så jag ska väl komma fram till vilka jag ska framkalla först. ;)

Jag har riktigt svårt att blogga under sommaren då jag hellre vill vara ute i det fina vädret så därför har det inte blivit mycket till bloggande men nu ska det bli ändring på det åter igen! 

Ska dessutom på Scrapbookingdag nästa lördag via föreningen som jag är med i (läs mer:http://www.uppysslingen.blogspot.com/). Det kommer bli jätte roligt, som vanligt. 
Och efter den dagen kommer jag såklart ha en massa nya skapelser att visa upp! 

Hoppas hösten kommer bli kreativ! 
ha det bäst allihopa! 
Puss & Kram Skumbanan
/ Sofie :*


gammal skapelse från i julas, ask som mormor fick i julklapp. :)

Tändsticksask från förr...

Publicerat: 2011-07-22 / 14:41:44 | Kategori: Askar
Hej allihopa!
Här är den första tändsticksasken som jag scrapade och jag tänkte att det kunde vara kul att lägga upp den. Tänkte försöka scrapa en del nästa vecka. :) Så då kommer det förhoppningsvis upp nya grejer på bloggen! Yaay!

Puss & Kram Skumbanan!
/ Sofie :*








En liten ask...

Publicerat: 2011-06-13 / 00:11:27 | Kategori: Askar
Här är en liten ask jag gjorde i vintras till en av mina bästa kompisar.





(Jag är hos min pappa just nu och där har jag inga scrapbookingprylar så därför laddar jag nu upp gamla skapelser jag gjort, vilket ni får nöja er med tills jag tar mig till mamsen igen och pysslar!)

Puss & Kram Skumbanan!
/ Sofie :*

Syrran fyllde 25 år!

Publicerat: 2011-06-12 / 23:55:24 | Kategori: Kort
När min underbara storasyster fyllde 25 år i maj så gjorde jag ett grattiskort till henne.

Och det såg ut så här:







Då min syrra också håller på med scrapbooking så blev hon jätte glad för kortet och undrade vart jag hade köpt allt ifrån och det visste jag typ inte heller... haha. <3

Puss & Kram Skumbanan
/ Sofie :*

jösses....

Publicerat: 2011-06-12 / 23:24:21 | Kategori: Allmänt
... Inte trodde jag att allt skulle vara så klurigt med en blogg! Att ha snygg design, snyggt upplägg och bra information.. allt är mer komplicerat än vad jag någonsin kunnat ana! Har verkligen mycket att lära mig, så ha överseende den kommande tiden för detta kommer nog ta ett tag att lära sig... och jag som är duktig på datorer och brukar fatta snabbt... jo tjena, inte på blogg.se i alla fall! hahaha!

Puss & Kram Skumbanan
/ Sofie :*


Glömde nästan!...

Publicerat: 2011-06-12 / 23:09:44 | Kategori: Kort
.... Jag glömde nästan att publicera min första skapelse med 3D-Mirandanallarna... de två tidigare korten som jag visat med dem var faktiskt inte mina första. Jag fick i uppdrag av min mamma som skulle på studentmottagning några dagar efter att göra ett studentkort... såå... jag gjorde en med en 3D-Mirandanalle. :)










 
Hörde att tjejen som tog studenten blev mycket glad, vilket gjorde mig i sin tur väldigt glad! :D

Puss & Kram Skumbanan
/ Sofie :*

En till godbit från mässan!

Publicerat: 2011-06-12 / 23:05:44 | Kategori: Kort
Det fanns också en tävling då man skulle göra ett speciellt kort enligt en särskild mall. Ett sicksackkort skulle man nog kunna kalla det. Jag råkade börja göra mitt kort lite för sent och hann därför inte delta i tävlingen, jag slarvade också en hel del med kortet för att jag var så stressad, så idag hade jag nog inte gjort kortet som jag gjorde då men det får väl duga ändå antar jag.

Ska göra ett nytt kort av den här kortmallen inom en snar framtid tror jag. :)



Hehe, yes, Mirandanallen igen. Blev verkligen förälskad i dem, hade aldrig sett dem förut innan mässan (alltså de där 3D-grejerna, Mirandanallar har jag sett förut däremot ;D)





Denna 3D-Mirandanalle var lite klurigare än Morsdag-kortet då den här hade så små detaljer, alltså slipsarna, de var väldigt tunna och det var väldigt svårt att inte råka bryta av dem när man skulle ta bort dem från pappret men med mycket fokus och tålamod så gick det. :)

Puss & Kram Skumbanan!
/ Sofie :*

forts. på skapelser från mässan!

Publicerat: 2011-06-12 / 22:56:23 | Kategori: Kort

En av de andra tävlingarna var självklart en morsdag-tävling då Mors Dag var en av dagarna! Då man skulle skapa en layout, ett alster eller ett kort med temat "Mors dag". Jag valde att göra ett kort av det underbara "Miranda-kitet" som jag köpte under mässans gång. Jag blev helt förälskad i de små 3D-nallarna. :)

De var dessutom jätte roliga att pyssla med och enkla!

Här är mitt Morsdagkort till Mamma. :) Hon blev jätte glad och jag tappade räkningen på hur många kramar jag fick. haha!











På den tävlingen så var det lottning och jag har ALDRIG tur när det gäller lotterier så jag vann tyvärr inte den tävlingen heller. Men jag var glad ändå. :)


Scrapträff 28-29 maj!

Publicerat: 2011-06-12 / 22:47:48 | Kategori: Layouter

Ååh den var så himla rolig den träffen. Vi var tjugo scrapare som satt uppe på scenen i Vaksalaskolans matsal. Där det också fanns en massa scrapbookingbuktiker till våran stora glädje! Bl.a. http://www.scrap-perra.se/ och http://www.cardsofmaria.se/. Underbara butiker! Om du inte har hört talats som dem förut så tveka inte och kolla in deras webbutiker nu!

Jag var alltså en av de lyckliga tjugo som fick sitta uppe på scenen och scrapa i två dagars tid, bl.a. med min syster och andra scrapare som jag känner genom scrapbookingföreningen Uppysslingen som jag är medlem i.

Om du vill bli medlem i Uppyslingen så är det mega enkelt! Det är en avgift på 50:- om året och det innefattar då att vi medlemmar träffas en dag varannan vecka i en lokal i Uppsala och scrapar och det finns i stort sett alltid fika tillgängligt för den sugne. Och det är självklart inget tvång att komma på de scraptiderna, man kommer när man har tid och kan helt enkelt!
Om du vill veta mer om själva träffen och om Uppysslingen så gå in på: http://www.uppysslingen.blogspot.com/.


Men tillbaks till scrapmässan! Under mässan så fanns det en rad tävlingar för oss scrapare och jag deltog i några av dessa. I den första tävlingen så skulle man skapa en layout/kort av det material man fick i en påse, alltså en goodiebag! Och man fick endast använda det som fanns i goodiebagen. Alla scrapare fick i stort sett likadana papper och dekorationer och sen var det bara att sätta igång och pyssla!

Man fick dessutom (om man ville) ha med bokstäver på layouten/kortet, använda sig av glitterlim och stämplar och stämpelfärg.

Här är mitt bidrag till tävlingen, jag gjorde en layout av min här på kortet nyvakna storasyster. <3

scrapbookingmässan, layout emelie

scrapbookingmässan, layout emelie

scrapbookingmässan, layout emelie





Jag vann inte tävlingen men fick röster åtminstone, det var så många andra där som var jätte duktiga och hon som vann förtänade det verkligen! Man känner sig alltid dålig när man ser andras skapelser, men man får samtidigt jätte mycket inspiration. Det är nästan en av de bästa grejerna med de där träffarna, att man får inspiration samtidigt som man får en massa trevligt sällskap. :)

Mer skapelser i nästa inlägg!

Puss & Kram Skumbanan
/Sofie :*


Jahopp, då har man gjort det.

Publicerat: 2011-06-12 / 21:17:59 | Kategori: Allmänt

NU har jag äntligen fått tummen ur rumpan och faktiskt startat en scrapbookingblogg.
Fantastiskt bra gjort av mig om jag får säga det själv. Massor av anhöriga och scrapvänner har peppat mig att starta en så nu tyckte jag att det var dags att göra det, speciellt nu med när jag har tio veckor sommarlov framför mig. Ska nog ha tid att fixa och dona, eller vad tror ni? :)

Ska försöka vara så aktiv som möjligt att lägga upp bilder på mitt scrapande och pyssel. Hoppas ni gillar mig och mina skapelser!

Kommer lägga upp både gammalt skapande och nytt skapande, främst nytt då det är mest roligt att se. :)

Puss & Kram Skumbanan
/Sofie :*



RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!